Forskningsarrangementer
Tidligere
Master Hanne Røe-Indregård ved Institutt for Spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Features of adult-child communication across conversational partners and activities. An observation based study" for graden for Philosophiae Doctor (ph.d.)
Master Hanne Røe-Indregård ved Institutt for Spesialpedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Caregiver and child language in diverse contexts: Perspectives from fathers and preschool teachers".
Master Silje Merethe Hansen Ingebretsen ved Institutt for spesial- pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Treatment of social communication difficulties following acquired brain injury: Efficacy of Group Interactive Structured Treatment" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)
Master Silje Merethe Hansen Ingebretsen ved Institutt for spesialpedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Review and discuss theoretical models of social communication and how they may be used to identify the active ingredients of an intervention."
Master Tonje Amland ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Cognitive Precursors to Mathematical Competence. A Meta-Analysis and Two Longitudinal Investigations" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)
Master Tonje Amland ved Institutt for Spesialpedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: How well do the results (and inferences drawn from them) from intervention and correlational studies in educational psychology research align? And what might explain some of the discrepancies?
Master Laoura Ziaka ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Interference and cognitive control dynamics in the course of serial naming tasks" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Laoura Ziaka ved Institutt for spesialpedagogikk holder prøveforelesning over oppgitt emne: Are there sex differences in reading development?
Master Stine Solberg ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Supporting Teachers in Their Work with Shy Students. A multi-method study of how schools and school leadership teams support teachers’ work with children who are perceived as shy" for graden Philosophiae doctor.
Cand.paed. May-Britt Monsrud ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "One size does not fit all" En studie av språkferdigheter blant flerspråklige barn og unge" for graden Philosophiae doctor.
Master Sangwon Yoon ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Evaluating Psychometric Properties of Parent- or Caregiver-Report Instruments on Child Maltreatment Systematic Reviews Using the COSMIN Methodology." for graden Philosophiae Doctor.
Doktorgradskandidat May-Britt Monsruds prosjekt har arbeidstittelen "Språkferdigheter i en minoritetssituasjon - implikasjoner for kartlegging". Monsrud er stipendiat ved HiOA.
Doktorgradskandidat Mussa Ngonyanis prosjekt har arbeidstittelen "The Essence of Education for Children with Disabilities in Developing Countries: Teachers' Self-Efficacy, Attitudes and Willingness towards Inclusion of Pupils with Disabilities in Tanzania".
Liv Inger Engevik vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 26. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Inkludering, tilpassa læringsdialogar og kognitiv stimulering i arbeid med elevar med Down-syndrom - ei multimetodisk tilnærming til undervising og læring.
Doktorgradskandidat Kathrin Olsens prosjekt har arbeidstittelen "Samspill mellom læring hos barn med autisme og kulturelle, sosiale og fysiske forhold i barnehagen". Olsen er stipendiat ved Høgskolen i Nesna.