Forskningsarrangementer
Tidligere

Master Stine Solberg ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Supporting Teachers in Their Work with Shy Students. A multi-method study of how schools and school leadership teams support teachers’ work with children who are perceived as shy" for graden Philosophiae doctor.

Cand.paed. May-Britt Monsrud ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "One size does not fit all" En studie av språkferdigheter blant flerspråklige barn og unge" for graden Philosophiae doctor.

Master Sangwon Yoon ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Evaluating Psychometric Properties of Parent- or Caregiver-Report Instruments on Child Maltreatment Systematic Reviews Using the COSMIN Methodology." for graden Philosophiae Doctor.

EQOP PI Henrik Daae Zachrisson spends the academic year of 2019-2020 as visiting Fulbright Professor at Boston College to launch the EQOP project. Together with EQOP investigator, Professor Eric Dearing of Boston College and University of Oslo, he is organizing a colloquium series at the Lynch School of Education and Human Development.

Doktorgradskandidat May-Britt Monsruds prosjekt har arbeidstittelen "Språkferdigheter i en minoritetssituasjon - implikasjoner for kartlegging". Monsrud er stipendiat ved HiOA.

Doktorgradskandidat Mussa Ngonyanis prosjekt har arbeidstittelen "The Essence of Education for Children with Disabilities in Developing Countries: Teachers' Self-Efficacy, Attitudes and Willingness towards Inclusion of Pupils with Disabilities in Tanzania".

Liv Inger Engevik vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 26. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Inkludering, tilpassa læringsdialogar og kognitiv stimulering i arbeid med elevar med Down-syndrom - ei multimetodisk tilnærming til undervising og læring.

Doktorgradskandidat Kathrin Olsens prosjekt har arbeidstittelen "Samspill mellom læring hos barn med autisme og kulturelle, sosiale og fysiske forhold i barnehagen". Olsen er stipendiat ved Høgskolen i Nesna.

Mphil. Lawrence Eronvil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Tirsdag 19. mai 2015.
Avhandlingens tittel er:
Educating Teachers of the Deaf: Experiences and perspectives from Teachers on facilitating academic and social participation in Uganda.

Doktorgradskandidat Magnar Ødegårds prosjekt har arbeidstittelen "Uro i skolen: A Comparative Study of Disruptive Behavior Between Schools in Norway and the United States"

April 27th Owen will hold the open lecture "Beyond the Word Gap: Building a Foundation of Communication Between Parent and Child Contributes to Low-Income Children’s Early Language Success.”
Professor emeritus holder en åpen forelesning med tittelen:
Finsktalande barn med långsam start i skolan - hur utvecklas deras läsning fram till Åk 6?

Marianne Klem vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
torsdag 18. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Språkkartlegging som grunnlag for identifisering av førskolebarn i risiko for språkvansker.

Yngve Refseth vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 28. november 2014.
Avhandlingens tittel er:
Grønne maskiner for kunnskapsvekst. Implementering av One Laptop Per Child på en skole i Etiopia.

Jannicke Karlsen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 10. oktober 2014.
Avhandlingens tittel er:
Språk og lesing hos minoritetsspråklige barn i barnehage og skole. Faktorer som støtter språk og lesing på andrespråket hos barn med urdu/panjabi som morsmål: en longitudinell oppfølging frå barnehage til andre klasse.