Eli Lejonberg

Bilde av Eli Lejonberg
English version of this page
Rom 517
Brukernavn
Besøksadresse Nils Henrik Abels hus
Postadresse Postboks 1099 Blindern 0317 Oslo

Faglige interesser

Veiledning og profesjonell utvikling.

Bruk av verktøy i veiledning

Ledelse av skolebaserte utviklingsprosjekter, partnerskap i lærerutdanning, undervisningsvurdering, overgang fra lærerutdanning til læreryrket og erfarne læreres læring.

Emneord: Veiledning og mentoring (VEIL), Veiledning, Profesjonslæring, Profesjonsutdanning, Profesjonskunnskap, Partnerskap, Undervisning, Skoleutvikling, Mentoring

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Fransson, Göran & Lejonberg, Eli (2021). Disruptive innovations in teacher education? .
  • Lejonberg, Eli & Nesje, Katrine (2020). Tools for mentoring of preservice teachers.
  • Nesje, Katrine & Lejonberg, Eli (2019). Tools for mentoring of preservice teachers: A systematic review.
  • Elstad, Eyvind & Lejonberg, Eli (2018). Developing new tools for mentoring in teacher education.
  • Sandvik, Lise Vikan; Lejonberg, Eli; Solhaug, Trond & Elstad, Eyvind (2018). Mentor integration in teacher education.
  • Lejonberg, Eli (2018). Bør ledere være veiledere for nyutdannede lærere? En problematisering basert på teori om profesjonalitet og etisk bevissthet . NORDVEI- Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk. ISSN 2535-3047. 3(1).
  • Eriksen, Harald; Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas & Elstad, Eyvind (2017). When Pupils Evaluate Student Teachers: Does Anonymous Evaluation by Pupils Provide Useful Information?
  • Elstad, Eyvind; Lejonberg, Eli & Christophersen, Knut-Andreas (2015). Vurdering av lærerens arbeid. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. s. 58–62.
  • Lejonberg, Eli (2014). Nyutdannede lærere: Mentors rolle ved ansettelsesvurdering. Bedre Skole. ISSN 0802-183X.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. nov. 2011 13:56 - Sist endret 12. mars 2020 12:45