Publisert 20. des. 2016 11:45

Professor emeritus Jørgen Frost ved Institutt for spesialpedagogikk forteller historien om Lise, Espen og Teodor som i femte klasse fikk spesialundervisning for første gang.

Publisert 20. sep. 2016 09:05

Har du barn mellom 10-16 år som har norsk som første språk?

Vi ønsker deltakere til en doktorgradsstudie om språkforståelse hos barn og ungdommer som har:

a) autismespekterforstyrrelser (ASF), inkludert Asperger syndrom

b) typisk utvikling

Publisert 11. apr. 2016 09:04

Vi trenger flere deltakere til forskningsstudie om lesing på internett hos ungdom.

Har du en 10.-klassing uten dysleksi,  eller kjenner du noen foreldre du kan tipse?

Publisert 8. mars 2016 08:38

Kjenner du et barn med Down syndrom som er førsteklassing til høsten? Forskere ved Institutt for spesialpedagogikk ønsker å komme i kontakt med samtlige aktuelle familier for å undersøke om en nyutviklet app kan øke barnas evne til å uttrykke seg muntlig og delta i fellesundervisning.