Aktuelle saker

Publisert 20. feb. 2024 12:53

Institutt for spesialpedagogikk søker engasjerte studenter som ønsker å jobbe som læringsassistenter høsten 2024. Læringsassistentene skal bidra til faglig og sosial oppfølging av studentene og bidra til å sikre et godt læringsutbytte, læringsmiljø og studieprogresjon.

Publisert 11. des. 2023 15:08

Så mange som halvparten av alle lærere har stemmeproblemer, sier logoped Jorid Løvbakk fra Statped. Mange av dem er ikke bevisste rundt stemmebruken, før de får problemer selv. Logopedistudentene er i praksis nå i fire uker for å lære hvordan de veileder andre til riktig stemmebruk, og får under denne praksisperioden masse trening i å veilede lektorstudentene på ILS.

Publisert 28. nov. 2023 15:04

Under Forskningskommunikasjonsdagene i november delte Forskning.no ut fire medlemspriser. Den gjeveste, Årets beste artikkel, fikk Fredrik Solli Wandem for saken «Vetle (17) har utviklingsmessige språkforstyrrelser». – I høyeste grad fortjent!