Inga Staal Jenset

Førsteamanuensis
Bilde av Inga Staal  Jenset
English version of this page
Telefon 22855042
Mobiltelefon 98853440
Rom 333
Brukernavn
Besøksadresse Niels Henrik Abels hus Moltke Moes vei 35 0851 OSLO
Postadresse Postboks 1099 Blindern 0317 OSLO

Faglige interesser

Lærerutdanning, Lærerutdanningsprogramdesign, Undervisningspraksiser i lærerutdanningen, Video i lærerutdanningen, Pedagogikk, Praksisbasert lærerutdanning, Klasseromsobservasjon

 

Undervisning

PPU3210 - PPU del 1 av 2: Undervisning og læringsforløp

PPU3220 - PPU del 2 av 2: Vurdering og tilpasset opplæring

PROF1015 - Profesjonsidentitet, læring og undervisning

PROF3025 - Ledelse av elevers læring

PROF4045 - Tilrettelegging for elevers læring

PPU3510D - PPU deltid del 1 av 2

PPU3520D - PPU deltid del 2 av 2

Veiledning og mentoring i lærerprofesjonen

UV9118 - Observation methodology and observation design

 

Bakgrunn

2012-2017: Doktorgrad i pedagogikk ved UV-fakultetet, UiO

2002-2005: Hovedfag i pedagogikk ved UV-fakultetet, UiO

1997-2002: Cand. Mag. og lærerutdanning ved Universitetet i Bergen, Norsk Lærerakademi og Universidade do Algarve, Portugal

 

2018- : Førsteamanuensis ved Institutt for Lærerutdanning og Skoleforskning (ILS), UiO

2018: Postdoktor ved ILS, UiO

2017-2018: Universitetslektor ved ProTed, ILS, UiO

2006-2012: Universitetslektor i pedagogikk ved ILS, UiO

2006-2009: Kjemilektor ved Sonans videregående og Sonans Privatgymnas

 

Samarbeid

Coherence and Assignment Study in Teacher Education (CATE)

Studies of Instruction across Subjects and Competences (SISCO)

National Graduate School in Educational Research (NATED)

 

 

Emneord: Lærerutdanning, Lærerutdanningsforskning, Praksis, Pedagogikk, Fagdidaktikk, Klasseromsforskning

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Jenset, Inga Staal; Canrinus, Esther Tamara; Klette, Kirsti & Hammerness, Karen Moore (2018). What is the role of theory and practice in a research-based teacher education? A teacher candidate perspective across five programs.
  • Klette, Kirsti; Hammerness, Karen Moore; Canrinus, Esther Tamara; Jenset, Inga Staal & Goh, Pauline (2018). An international comparative study of vision, coherence and opportunities to learn in practice.
  • Jenset, Inga Staal (2017). Practice-Based Teacher Education Coursework: An Examination of the Extent and Characteristics of How Teacher Education Coursework Is Grounded in Practice Across Six Teacher Education Programs in Finland, Norway and California, US.. Fulltekst i vitenarkiv.
  • Jenset, Inga Staal; Canrinus, Esther Tamara; Klette, Kirsti & Hammerness, Karen (2017). Opportunitites to analyze pupils' learning at campus: A key challenge in Teacher education?.
  • Jenset, Inga Staal; Canrinus, Esther Tamara; Klette, Kirsti & Hammerness, Karen (2017). Teacher Candidates' Opportunities to Analyze Students' Learning: A Key Challenge in Teacher Education?.
  • Jenset, Inga Staal; Klette, Kirsti & Hammerness, Karen (2017). Exploring the 'problem of enactment' in teacher education coursework.
  • Jenset, Inga Staal; Klette, Kirsti & Hammerness, Karen (2017). Opportunities to Enact Practice Within Coursework on Campus.
  • Jenset, Inga Staal; Klette, Kirsti; Hammerness, Karen; Bergem, Ole Kristian; Dossil, Cristina González & Pedroso, Sergio Ballester (2017). Panel: Coherencia entre la teoría y la práctica en la formación de profesores.
  • Canrinus, Esther Tamara & Jenset, Inga Staal (2016). Coherence. Paper presented as part of Symposium of the Coherence and Assignment in Teacher Education (CATE) Study..
  • Jenset, Inga Staal & Canrinus, Esther Tamara (2016). Enactment of practice. Paper presented as part of Symposium of the Coherence and Assignment in Teacher Education (CATE) Study..
  • Jenset, Inga Staal; Klette, Kirsti & Hammerness, Karen (2016). Linking practice to theory in teacher education–an examination of talk about field placement within coursework at campus.
  • Jenset, Inga Staal; Klette, Kirsti & Hammerness, Karen Moore (2016). Linking practice to theory in teacher education: Teacher candidates’ opportunities to talk about field experiences.
  • Klette, Kirsti; Jenset, Inga Staal & Hammerness, Karen Moore (2016). Towards convergence in teacher education? Program coherence in Finland, Norway, Chile, Cuba and the US.
  • Jenset, Inga Staal (2015). Linking theory and practice in teacher education: how extensive are the teacher candidates’ opportunities to enact practice within their coursework at campus?.
  • Jenset, Inga Staal (2015). Opportunities to Enact Practice in Campus Methods Courses.
  • Jenset, Inga Staal (2014). Koherens og sammenheng i lærerutdanningen: Komparative perspektiver på hvordan man kobler teori - praksis.
  • Jenset, Inga Staal (2014). Linking theory and practice in teacher education. Examining teacher candidates’ opportunities to link to practice from their coursework at campus.
  • Jenset, Inga Staal & Klette, Kirsti (2014). CATE comparative results. Paper presented for faculty and staff.
  • Jenset, Inga Staal & Klette, Kirsti (2014). CATE comparative results. Paper presented for faculty and staff.
  • Jenset, Inga Staal (2013). Measuring “Structural” Coherence throughout Program Features. Program Data from the Coherence and Assignments in Teacher Education (CATE) project.
  • Klette, Kirsti; Lund, Andreas; Knudsen, Geir; Mathiassen, Ketil; Jenset, Inga Staal; Vinjar, Mari Bjørnsdotter; Olsen, Anne Lykkebo; Bratland, Lene Dolva & Carlsten, Tone Cecilie (2011). Fagvisjoner i pedagogisk praksis: Program for Utdanning av Pedagogiske faglærere ved ILS (PUPILS). Sluttrapport fra utredningskomitéen for en modell for fornying av lærerutdanningen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved UiO.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 1. sep. 2010 09:29 - Sist endret 31. aug. 2018 14:43

Prosjekter

Ingen pågående prosjekter