Forskningsarrangementer

Kommende

Tid og sted: 9. des. 2022 10:00, Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Natalia Latini ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "How can educational professionals instill in-depth reading comprehension skills in children reading digital texts?"

Foto av Natalia Latini.
Tid og sted: 9. des. 2022 12:00, Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Natalia Latini ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Reading in Limbo: Caught in Transition between Paper and Digital Texts." for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tidligere

Bildet kan inneholde: mikrofon, gest, talsperson, font, begivenhet.
Tid og sted: 25. nov. 2022 08:1510:00, Forskningsparken

FIKS inviterer til faglig frokost om digitale ressurser og didaktiske ideer.

Bildet kan inneholde: produkt, verden, font, kunst, illustrasjon.
Tid og sted: 21. nov. 2022 14:3015:30, Zoom
Illustrasjon. En person med PC og en med mobil. Begge sender symboler til en felles tavle.
Tid og sted: 3. nov. 2022 12:0013:00, Helga Engs hus, HES 241

Kan det digitale støtte den muntlige samtalen i undervisning i høyere utdanning? Ingvill Rasmussen og Ole Smørdal deler forskningsresultater og viser en ny versjon av Samtavla.

Foto av Jo Inge Johansen Frøytlog.
Tid og sted: 30. sep. 2022 13:00, Helga Engs hus, Auditorium 3

Master Jo Inge Johansen Frøytlog ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Participation in classroom dialogues mediated by microblogging technology: Multidimensional investigations" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: 30. sep. 2022 11:00, Helga Engs hus, Auditorium 3

Master Jo Inge Johansen Frøytlog ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "What are the affordances and constraints of new media such as blogs, Twitter, Facebook and the like for the quality of public discourse and democratic society? What if anything is the role of education in addressing this issue?".

Foto av Rogers Kaliisa.
Tid og sted: 19. sep. 2022 12:30, Helga Engs hus, auditorium 2

Master Rogers Kaliisa ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Designing Learning Analytics Tools for Teachers with Teachers - A Design-Based Research Study in a Blended Higher Education Context." for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Master Rogers Kaliisa ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "What does it mean to say that Learning Analytics are “theory-based” and why does this matter?".

Portrett av kvinne med kort hår.
Tid og sted: 15. sep. 2022 15:0017:00, Helga Engs hus, auditorium 3, campus Blindern

Velkommen til åpen forelesning i pedagogisk filosofi med professor Tone Kvernbekk om det som kunne ha vært og hvorfor vi skal bry oss om kontrafaktualiteter. 

Bildet kan inneholde: klær, panne, briller, kinn, leppe.
Tid og sted: 9. sep. 2022 12:00, Auditorium 3, Helga Engs hus

Cand.phil. Synnøve Hedemann Amdam ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Media teachers’ discursive understandings in developing 21st century education: Are we the tugboat, the satellite, or the terror cell?" for graden ph.d. (Philosophiae Doctor).

Tid og sted: 9. sep. 2022 10:00, Auditorium 3, Helga Engs Hus

Cand.phil. Synnøve Hedemann Amdam ved Institutt for pedagogikk  avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Teacher identity in the Digital Age: How can we take the work further and invite teachers to co-design research which explores their identity as media educators in the digital age?"

Bildet kan inneholde: kinn, smil, øyenbryn, øyevipper, erme.
Tid og sted: 26. aug. 2022 12:00, Auditorium 3, Helga Engs hus

Master Anja Amundrud ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Microblogging and classroom talk – Teachers' practices and students' participation in talk for learning during microblogging activities in the classroom." for graden ph.d.

Tid og sted: 26. aug. 2022 10:00, Aud. 3, Helga Engs Hus

Master Anja Amundrud ved  Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "An exploration of sociolinguistics as a theoretical and methodological field of knowledge for the study of language in use in educational settings."

Bildet kan inneholde: panne, kinn, se, hånd, væpne.
Tid og sted: 21. apr. 2022 15:0017:00, Aud. 2, Helga Engs Hus

Gjesteforelesning med Hartmut Rosa om danningens (Bildung) rolle i det akselererende samfunnet.

Bilde av stipendiat. Foto.
Tid og sted: 17. feb. 2022 13:00, Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Philipp Emanuel Friedrich ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Administrative reorganization as a means to improve the public governance of European higher education. A comparative case study of Austria and Norway" for graden Philosophiae Doctor.

Bildet kan inneholde: person, nese, kinn, leppe, øyenbryn.
Tid og sted: 2. des. 2021 14:00, Auditorium 2, Helga Engs hus

Cand.phil. Maren Omland ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "What did you talk about?’ Teacher and students’ joint construction of subject-oriented meanings" for graden Philosophiae Doctor.

Bildet kan inneholde: briller, kinn, smil, visjon omsorg, øye.
Tid og sted: 15. okt. 2021 15:10, Auditorium 1, Helgs Engs Hus

Master of Arts Emily Christine Oswald ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Pa-KOW! Doing Participatory Knowledge Work in Museums and Archives" for graden ph.d.

Cecilie Enqvist-Jensen. Foto.
Tid og sted: 24. sep. 2021 12:00, Auditorium 2, Helga Engs hus

Cand.ed. Cecilie Enqvist-Jensen ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Knowledge Practices and Learning Challenges in Legal Education - Examining students’ collaborative work in two undergraduate courses" for graden ph.d.

Emmanuel Walla. Foto.
Tid og sted: 17. sep. 2021 15:00, Zoom

Master Emmanuel Wilson Walla ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "HIV/AIDS, TRADITIONS AND EDUCATION IN SOUTH SUDAN: Analysing the roles of the school, the community and the authorities in addressing the spread of HIV infection and mitigating the effects of AIDS on learners" for graden ph.d.

Bildet kan inneholde: person, klær, hår, smil, øyenbryn.
Tid og sted: 1. juni 2021 12:15, Zoom

Master Filipa de Sousa ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "A Dialogic Approach to Game-Based Learning - The Role of the Teacher in Students’ Engagement with Ethics and Morality in Citizenship Education Using a Commercial Off-the-Shelf Videogame." for graden PhD.

Portrettbilde av phd kandidat. Foito.
Tid og sted: 11. mai 2021 16:00, Zoom

Master Wills Kalisha ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling " 'You have to wait.' A hermeneutic phenomenological exploration of unaccompanied minors waiting for asylum response in Norway" for graden Philosophiae doctor.

Bildet kan inneholde: person, panne, nese, kinn, øyenbryn.
Tid og sted: 18. mars 2021 12:15, Zoom

Master Joseph Odeke-Nato ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling Information and Communication Technology (ICT) in Teacher Education. Towards facilitating conducive learning environments for learners with visual impairment for graden Philosophiae doctor.

Bildet kan inneholde: hode, øre, leppe, kinn, frisyre.
Tid og sted: 16. des. 2020 09:00, Zoom

Master Kjetil Horn Hogstad ved Institutt for Pedagogikk vil forsvare sin avhandling The Plasticity of Bildung – Towards a New Philosophy of Education for graden ph.d.

Bildet kan inneholde: halskjede, hår, hake.
Tid og sted: 19. okt. 2020 14:00, Auditorium 1, Helga Engs Hus

Master Elisabeth Stang Lund ved Institutt for pedagogikk vil vil forsvare sin avhandling "Discrepancies in Texts and Source Evaluation - An Investigation Into How Textual, Format and Individual Factors, Affect Use of Sourcing Strategies" for graden Philosophiae doctor.