Aktuelle saker - Side 2

Publisert 3. feb. 2022 16:27

Mange lærere, skoleledere og lærerutdannere har etterlyst endringer av eksamensformene. Ellers er det ikke mulig å gjennomføre fagfornyelsen, mener de. Vil våren 2022 gi skolene en gylden mulighet til å teste ut nye vurderingsformer?

Publisert 11. jan. 2022 15:38

Det IPED baserte nettstedet EduFutures kikker dypt inn i pedagogikkens krystallkule. Konsekvensene av Covid 19 på de unges utdanning har aktualisert behovet for gode fremtidsrefleksjoner ytterligere. Det har også UNESCO merket seg.

Publisert 17. des. 2021 14:29

Professor og faglig studieleder ved Institutt for pedagogikk, Line Wittek har blitt utnevnt som medlem i Den nasjonale forskningsetiske komité for samfunnsfag og humaniora (NESH) 2022 – 2025.

Publisert 8. okt. 2021 16:18

Professor Peter Maassen ved Institutt for pedagogikk er invitert til å lede ekspertpanelet som skal evaluere det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Pretoria, Sør-Afrika.

Publisert 8. sep. 2021 17:44

Klassekampen melder om at 32 lærere ved Knarvik videregående skole har sendt brev til Vestland fylkeskommune med bønn om fysiske læremidler. Skolen deres er nemlig i ferd med å bli heldigital.

Publisert 26. aug. 2021 15:39

Professor Ola Erstad ved institutt for pedagogikk har vært hovedforeleser på den store EARLI konferansen 2021. Konferansen samler store deler av utdanningseuropa.

Publisert 4. mai 2021 10:00

Gir digital teknologi i skolen mer effektiv læring? Hva er de gode modellene for digital læring i skolen? Og hvordan fungerer spill i undervisningen?

Publisert 9. feb. 2021 07:53

Dette er pedagogenes tiår, sier Lasse Hamre, direktør for forretningsutvikling i Task. Bedrifter og arbeidsplasser må til stadig tenke på utvikling, og for å henge med i endringene trenger de en pedagog!

Publisert 5. feb. 2021 19:09

I nyeste nummer av Universitas forteller sentrale fagpersoner om hvordan de opplever overgangen fra fysisk til digital undervisning. En av dem er vår egen Kirsten Sivesind, som også har forsket litt på det nye.