Publisert 28. nov. 2019 12:57

Instituttleder Ona Bø Wie og forskningsleder Monica Melby-Lervåg mener at forslagene i Stortingsmelding 6  «Tett på – tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO» vil gi bedre læring for flere.

Publisert 13. sep. 2019 15:52

Nasjonalt nettverk for spesialpedagogikk arbeider for å fremme spesialpedagogisk utdanning og forskning. Formålet er å bidra til at barn og unge med særskilte behov får best mulig hjelp. 27 representanter fra utdanningene i spesialpedagogikk var representert da Institutt for spesialpedagogikk arrangerte den første samlingen i nettverket.

Publisert 7. juni 2019 13:42

Per Magnus Riseng gjør et flott portrettintervju med Jan Grue i forskningsmagasinet Apollon: "Alt under kontroll. Veien til de gjeveste litteraturprisene begynte da Jan Grue innså at noen trodde han levde et tragisk liv"

Publisert 25. mars 2019 16:21

—  Å vise at det er forskjellige måter å være mennesker på, er noe av det vi driver med på institutt for spesialpedagogikk, sier Professor Jan Grue i anledning av at han vant kritikerprisen 2018 for boka "Jeg lever et liv som ligner deres".

Publisert 22. mars 2019 15:36

Ida Wigestrand tar mastergrad i spesialpedagogikk med fordypning i logopedi ved Institutt for spesialpedagogikk. Hun fikk nylig tildelt et stipend på 20 000 kr fra Egersund og Omegn Zontaklubb.