LEA Prosjekter
LEA medlemmer er engasjert i flere prosjekter, enten det er som hovedforsknere, medforsknere, rådgivere, eller konsulente. Alle prosjektene fokuserer på vurderinger I utdanning av noe slags. Viktige konstruksjoner er akademisk prestasjon, undervisningskvalitet, og likeverd, bare for å nevne noen.
Prosjeknettsidene gir ytterligere insikt i målene og detaljene til prosjektene

Photo by Dane Deaner on Unsplash
Utvalgte prosjekter LEA medlemmer er involvert i:
- PISA: Programme for International Student Assessment
- TIMSS: Trends in International Mathematics and Science Study
- TALIS: Teaching and Learning International Survey
- ICILS: International Computer and Information Literacy Study
- Nasjonale prover i lesing
- Osloprøven i lesing
- TESO: Teachers' Effect on Student Outcomes
- MATHMot: Co-constructing mathematics motivation in primary education
- BeResilient: Examining academic resilience among disadvantaged students across 33 education systems
- SEAS: Science Education for Action and Engagement towards Sustainability
Associated groups
- EKVA: Unit for Quantitative Analysis in Education
Concluded projects
- ICILS 2013: International Computer and Information Literacy Study
- ACRAS: Aiding Cultural Responsive Assessment in Schools
- LISSI: Linking Instruction in Science and Student Impact
- Math & The City: Learning to apply mathematics outside of school
- TIMSS-Advanced 2015: Trends in International Mathematics and Science Study
Publisert 3. mai 2022 11:50
- Sist endret 9. mai 2022 11:04