Forskningsprosjekter fra A-Å
Her finner du en oversikt over pågående forskningsprosjekter ved fakultetet.
- A
- A Comparative Study of Teachers Coping Skills when Approaching Disruptive Behavior in Schools in Norway and USA
- A survey of hearing, language and quality of life in persons who received cochlear implants as children
- Alternativ og supplerende kommunikasjon i afasibehandling
- Anstrengende lytting og auditiv læring hos barn med hørselshemning (ph.d.-prosjekt)
- ArcEd: The Choice Architecture of Admission to Education
- B
- BALU - Barn med Autismespekterforstyrrelse: Læring og Utvikling
- Barn med stille og innadvendt atferd: Læreres tilnærminger i norsk grunnskole
- Barns informasjonssøking: Utvikling og implikasjoner for læring
- Bedre rustet
- Bedring av tinnitusplager som følge av implantering av cochleaimplantat nummer 2.
- BetterReading: Understanding gains in reading fluency
- Byggeklosser for ordforrådet – språktiltak for elever med nedsatt hørsel (ph.d.-prosjekt)
- D
- Deltakers erfaring med Sunnaas intensive afasiprogram (SunCIST)
- Digital lesing i skolen: For hvem, når og på hvilken måte?
- Digital natives with reading difficulties: A study of dyslectic adolescents' integration of conflicting information across Internet sites and presentation formats
- Down Syndrome LanguagePlus-project
- E
- Effekter av Funksjonell familieterapi (FFT) i en norsk kontekst (ph.d.-prosjekt)
- Effektive overganger fra skole til arbeid for unge voksne med lett utviklingshemming
- Elev-lærer-samtaler!
- Elever med lett utviklingshemming – foresattes ambisjoner på vegne av egne barn i forbindelse med overgangen til jobb etter videregående skole
- En studie av lingvistiske kvaliteter i tidlige samspill på tvers av ulike kontekster og kommunikasjonspartnere (PhD-prosjekt)
- EQOP-Socioeconomic gaps in language development and school achievement: Mechanisms of inequality and opportunity
- European Adoption Project