Aktuelle saker - Side 12

Publisert 2. nov. 2016 13:09

I starten av november vil fakultetets studenter og ansatte bidra ytterligere til et mer miljøvennlig universitet. Da vil en utvidelse av kildesortering-ordningen bli innført i Helga Engs hus.

Publisert 4. okt. 2016 17:03

Pedagogikkstudentene gjør det bra på arbeidsmarkedet. Tendensen har vært der i flere år, og den ser ut til å holde seg.

Publisert 20. sep. 2016 15:49

Hun er opprinnelig fra Island og skrev avhandlingen sin om digitale skiller i Sør Afrika. I sitt arbeid er Guðmundsdóttir opptatt av å skape sammenheng mellom lærerutdanningen på campus og skolene der studentene har sin praksis, og å styrke samarbeid -både nasjonalt og internasjonalt.

bilde av en gruppe barn som snakker
Publisert 20. sep. 2016 09:05

Har du barn mellom 10-16 år som har norsk som første språk?

Vi ønsker deltakere til en doktorgradsstudie om språkforståelse hos barn og ungdommer som har:

a) autismespekterforstyrrelser (ASF), inkludert Asperger syndrom

b) typisk utvikling

 

Illustrasjonsfoto: Colourbox
Publisert 1. sep. 2016 14:20

Den årlige Skolelederdagen arrangeres 14. oktober. – Valget av årets tema gjenspeiler viktigheten av å ha et sterkt profesjonsfellesskap som basis for å håndtere utfordringene skoler i dag står overfor, sier førsteamanuensis Guri Skedsmo.

Publisert 30. aug. 2016 18:06

Helen Gunter som er professor 2 ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet fikk pris for fremragende innsats i arbeidet for å utvikle skole- og utdanningsledelse som forsknings- og utdanningsfelt under den årlige konferansen til British Educational Leadership Management and Administration Society (BELMAS).

Publisert 26. apr. 2016 22:35

Fredag 22. april 2016 ble en historisk dag for Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo. Selv om Institutt for lærerutdanning og skoleforskning har gjennomført digital eksamen på praktisk-pedagogisk utdanning, for flere hundre studenter, siden 2012, var dette dagen vi hadde ventet på. Fakultetet skulle ha ansvaret for å arrangere og overvåke gjennomføringen av skoleeksamen på eksamensløsningen Inspera.

Publisert 15. apr. 2016 17:21

"Meld. St. 28 (2015- 2016) Fag - Fordypning - Forståelse. En fornyelse av Kunnskapsløftet"  ble behandlet av Kongen i statsråd 15. april. Meldingen som bygger på sentrale anbefalinger fra Ludvigsenutvalget, foreslår en omfattende fornying av fagene i skolen.